Meezingconcert

Zondag 28 augustus 2016
20.00 uur

Rolde 03

Na het grote succes van ‘Zorgeloos Zomer Zingen’ in 2015 krijgt u weer de gelegenheid om oude vertrouwde liederen  te zingen uit bundels zoals Nederlands Volkslied en Kun je nog zingen…
Deze liederen, die vroeger op school en bij verenigingen geleerd werden worden zelden nog gezongen. Al doen veel van de teksten gedateerd aan, de melodieën zijn prachtig en worden, zo bleek, nog graag gezongen.
Vorig jaar kwamen er ongeveer 120 zanglustigen naar de kerk en later bleek dat er heel wat mensen wilden komen, maar die avond verhinderd waren. Daarom deze 2e editie.
Voor dit tweede 'Zorgeloos Zomer Zingen' hebben we gekozen voor liederen die bij de tijd van het jaar passen: liederen over de natuur en een aantal Zuid-Afrikaanse liederen, die in ons land vroeger veel werden gezongen. Natuurlijk sluiten we ook dit jaar weer af met het Drents Volkslied 'Ik heb u lief, mijn heerlijk landje' Op verzoek van meezingers vorig jaar dit keer 2 coupletten.
Het blijkt dat naast de begeleiding op piano er in dit genre liederen zijn die zich uitstekend op een (kerk)orgel laten begeleiden. Voor die begeleiding staan Harm Timmer uit Gasselte en Jacques Bolhuis (vaste organist van de Jacobuskerk) garant. Alle teksten van de liederen worden in het programmaboekje afgedrukt. Iedereen kan alles meezingen.

Kaarten

De entree is gratis. Bij de uitgang wordt er gecollecteerd om de onkosten te dekken.
Voor deze avond zijn van te voren geen kaarten te bestellen of via deze website te reserveren.
De kerk is om 19.30 open en we ontvangen u graag met een kop koffie of thee.